Новость от Valve, 24 августа.
Цитата:Alien Swarm Adds AI Director, New Difficulty
Press Releases - Valve 14:08
Since release, we've received a ton of feedback and feature requests from the Alien Swarm community. The most requested additions are more variety and greater difficulty.
With that in mind, we've added "Onslaught" mode, which introduces an AI Director that dynamically generates swarms of aliens based on several factors, such as the squad's stress level. Onslaught works with any difficulty setting and ensures no mission plays the same way twice.
Speaking of difficulty, we've also added a "Brutal" difficulty level for those of you who told us "Insane" wasn't insane enough. How brutal is Brutal? Nobody on the Alien Swarm team has managed to complete a mission on it.
If for some crazy reason Brutal is still too easy for you, there's now a "Hardcore Friendly Fire" toggle. When enabled, friendly fire deals full damage immediately, flamethrowers set teammates on fire much faster, and turrets will hurt you if get caught in their crossfire. Coordinating movement and firing lines becomes an even more integral part of the game. HCFF truly tests your team’s ability to work together as an elite squad.
Finally, to reward the most dedicated players, we've added 3 new IAF Promotion Ranks: Platinum Star, Osmium Star, and the coveted Iridium Medallion.
Начиная с дня релиза, мы получили тонну писем и запросов от сообщества Alien Swarm. Самые популярные просьбы - большее разнообразие и сложность.
Имея это в виду, мы добавили новый режим "Onslaught", в котором впервые в игре искусственный интелект AI Director будет динамически создавать стаи чужих, основываясь на нескольких факторах, таких как, например, уровень напряжения, в котором пребывает отряд. Режим "Onslaught" работает на любом уровне сложности и отвечает за то, чтобы ни одна миссия не игралась дважды одинаково.
Говоря о сложности, мы также добавили новый уровень сложности "Brutal", специально для тех, кто писал на о том что "Insane" недостаточно безумен. Насколько брутален "Brutal"? Никто из команды разработчиков Alien Swarm не смог пройти миссию на нем.
Если по какой-то безумной причине режим Brutal для вас все еще слишком легок, теперь есть режим "Хардкор огонь по своим". При вколючении этого режима выстрел в товарища сразу наносит полный ущерб, огнемет поджигает напарника гораздо быстрее, и турели будут убивать вас перекрестным огнем интенсивнее. Координация движений и линий обстрела становится еще более неотьемлемой частью игры. ХОПС действительно проверяет способность вашей команды работать сообща как элитный взвод.
Наконец, чтобы вознаградить наиболее преданных игроков, мы добавляем три новых уровня Наград? Платиновая звезда, Осмиевая звезда и желанный Иридиевый Медальон.